070/100-800
Prešernova cesta 8, 3320 Velenje
notranja.preobrazba@gmail.com

Podzavest in hipnoza


Pogosto lahko slišite, da je hipnoza enaka sugestiji, a je med njima kar velika razlika. Hipnoza je stanje uma, sugestija pa je tvorba idej. Obe odlično sodelujeta skupaj, kajti hipnoza ljudem zelo poveča sugestibilnost – veliko bolj, kot pa v "normalnem" stanju zavesti. In tako pride do pozitivne spremembe z neverjetno hitrostjo, kar se nekaterim zdi skoraj nemogoče.

Sugestije uporabljamo v stanju hipnoze in prav tako jih uporabljamo, da ustvarimo hipnotično stanje. Starodaven način, kako to narediti – če se malo pošalimo, čeprav to nekateri vseeno uporabljajo - je stavek "počutite se vse bolj zaspaaaaaani," (to stavek ponavljajo in ponavljajo). Če na to pogledamo iz bolj logične perspektive, se zdi malo smešno, ampak če to uporabljamo pravilno lahko to ustvari neko hipnotično stanje, čeprav ne tako dobro.

Sugestije uporabljamo, da se, ko je oseba v stanju hipnoze, nekaj zgodi, kot je na primer: "Sedaj pa želim od vas, da se… sprostite… še globlje in globlje…" Prav tako uporabimo nekaj, kar se nepoučenemu zdi skrivnostno – posthipnotične sugestije. Tukaj damo poslušalcu sugestijo, da se bo on ali ona po končani seansi (ko so nazaj v "normalnem" stanju zavesti) počutil na določen način. To je na primer nekaj takšnega: "od tega dne dalje se boste počutili vse bol samozavestni."

Sugestija je povsod

Sugestija se ne uporablja samo v stanju hipnoze. Vsi smo nagnjeni k odzivanju na sugestije in to lahko vidite povsod, kot je na primer ena izmed najbolj znanih "vrsta je tukaj" – to je direktna sugestija. "10.000 V" je še ena izmed zelo znanih, ampak je posredna sugestija. V bistvu pravi: "Ne hodi blizu, drugače lahko umreš!" Nekatere pa so bolj subtilne narave. Greste k zdravniku ali pa k zobozdravniku in ko ste tam v čakalnici, ugotovite, da ljudje sedijo na stolih. Kaj naredite? Usedete se in tam seveda tudi čakate. Ni vam bilo potrebno posebej povedati, da počakajte, da pridete na vrsto, ampak to enostavno naredite.

Pretekle izkušnje ali pa predhodno učenje o nečem preide v poštev na skoraj vse kar delamo ta trenutek. Če se luč semaforja ustavi na oranžni, boste po vsej verjetnosti ali upočasnili ali pa pospešili. Če daste prodajalcu 5€ za nekaj kar je stalo 3,10€ ne pogledate začudeno, če vas vpraša "ali imate morda 10 centov drobiža?", kljub temu, da ste mu dali več, kot pa je cena izdelka. Samoumevno je, da boste dobili 2€ nazaj. Ampak je samo posredna sugestija ta trenutek podana, kot vprašanje. To sugerira dve stvari. Prva je, da boste dobili celih 2€ nazaj in druga, da prodajalcu primanjkuje drobiža.

Ali pa na primer "ali lahko vzamem vaš plašč?", ko vstopite v restavracijo. Čeprav je popolni neznanec, predvidevate, da je oseba zaposlena v restavraciji in ji ga vseeno daste. Verjetno se niti ne obremenjujete s tem, kam ga nese. Ta scenarij je bil uporabljen pri mnogih filmih za dober komični efekt, ko so obleko hitro odnesli skozi vrata in jo popihali v čakajoče vozilo. Smešno je zaradi same komične situacije – a vseeno situacija je smešna samo zato, ker vemo kaj je sugestija pomenila. Ton glasu, okolje, stil oblačenja, čas dneva, starost, status, predstavitev samega sebe,… vse to in še več je tukaj v tej situaciji pomembno upoštevati.

Se mi zdi, da je tukaj pomembno omeniti, da je sugestija včasih lahko sprejeta samo zato, ker se zdi tako nezaslišana, da ne moremo verjetni, da je to mogoče, če temu nebi bilo tako. Tako deluje tudi povsem zavesten prevarant. Dostavlja sugestijo v dejanskem slogu, katero postavi v verjetno besedo, da je nekaj videti povsem normalno in je to nekaj čemur bodo določeni ljudje verjeli. Tako ljudje zelo pogosto izgubijo denar – ko nekdo trdi, da je nekakšna elita na področju fotografije za foto modele ali pa drugi, ter predstavi hiter pritok denarja (ali slavo) tistim, ki to rabijo ali pa tistim, ki si to resnično želijo. Tako so tudi ženske mnogokrat zapeljane od ne pridi pravih moških ali pa obratno. In kaj se lahko zgodi? Verjetno smo že slišali kakšno zgodbico ali dve, ko je moški vse prepisal na žensko in kasneje ga je ta odslovila. Ali pa zgodbo, ko je ženska bila deležna vse ljubezni s strani moškega in mu ta seveda zaupala. Ko pa sta se poročila, pa je le ta pokazal popolnoma drugačen obraz – obraz nekoga, ki ga prej vsekakor ni poznala. Včasih sugestija deluje na osnovi pohlepa in/ali ega, včasih na podlagi čustvene negotovosti, včasih na podlagi seksualnega zadovoljstva,…

Sugestija deluje, ko si nečesa resnično želimo

Kar si moramo zapomniti glede te zanimive teme je, da če želimo, da bo sugestija sprejeta, jo moramo videti kot, da to ni sugestija ampak neko dejstvo ali pa si jo mora posameznik, ki jo sprejema, resnično želeti. Ne glede na to ali je za hipnoterapijo ali pa za vsakodnevno življenje, mora temu vsak resnično verjeti, si jo želeti in si prizadevati za to, da se uresničiti.

Kako težko je prodajalcu prodat avto, katerega si že tako ali tako želite? Lahko, da še premišljujete zaradi cene. Nato pa vam reče eno stvar, na katero niste niti pomislili na prvem mestu (zapomnite si, da si vi želite, da se to zgodi, saj sedite na stolu pred njemu. Vaša odločitev še ni dorečena, saj ste nekje med kupiti ali ne kupiti). Pove vam dobre novice. Najprej vam reče, da si je ta avto ogledalo že velik ljudi pred vami in, da že imajo potencialnega kupca, ampak če ga kupite ta trenutek vam spustijo ceno. "To je poseben avto," vam rečejo, "narejen po naročilu in z vso opremo, kar jo premore." Morda je posebna izdaja avta, katerega ne bodo več izdelovali, ali pa ima neko novost, podaljšano garancijo ali pa kaj podobnega. Kaj bo izbral je odvisno od njegove ocene, kako se boste odzvali na njegove besede in ponudbo. Vse to je sugestija. Sugestija je seveda, da morate imeti ta avto preden ga kupi nekdo drug. To sugestijo rabite, da opraviči vaš nakup, zato vas grize, ker si želite ta avto.

Hipnoza deluje na "isti" način

Na žalost pa je mnogokrat lažje prodati avto, kot pa prepričati podzavest, da sprejme spremembe. Vsaj tako se zdi. Pomembno si je zapomniti, da ko zaobidemo kritični faktor (del, ki je odgovoren za komunikacijo med zavestjo in podzavestjo) je ta sugestija v podzavesti in podzavest mora pričeti uresničevati spremembe, ČE si teh sugestij resnično želimo. To je univerzalni zakon.

Mnogo je načinov kako uporabiti sugestije v hipnozi in prav tako je pomembno, kako jih dostaviti. Verjetno skoraj vsak hipnoterapevt poseduje ogromno znanja o tem, kako sestaviti in posredovati sugestijo, da bo ta, kar se da najbolj učinkovita, vse dokler si jo (seveda) hipnotizirani želi. Seveda je v hipnoterapiji še mnogo drugih naprednih tehnik, s pomočjo katerih, pomagamo osebi do pozitivne spremembe in boljšega ter lepšega načina življenja.

In še zaključna misel: "Ko pridete izven neurja, ne boste ista oseba, kot ste bili, ko ste v to neurje stopili. To je bistvo neurja. In samo zato, ker se preteklost ni izkazala, tako kot bi se morala, še to ne pomeni, da vaša prihodnost ne mora biti boljša, kot pa ste si jo kadarkoli predstavljali."